√лавна¤    Полезные ископаемые     Промышленне отходы    До и после „ернобыля     –адиационные факторы угольных шахт Нормативные документы Ликбез    —правочник по радиоактивным излучения     —лужбы ћ„— ¬се дл¤ Web-дизайна

ќсновн≥ сан≥тарн≥ правила забезпеченн¤ радіаційної безпеки ”країни є 54 в≥д  02.02.2005 р.

( оглавление)

14. ƒозиметричний контроль на п≥дприЇмствах

      14.1. «агальн≥ положенн¤

     14.1.1. «авданн¤ми дозиметричного контролю в  залежност≥  в≥д особливостей та масштаб≥в практичноњ д≥¤льност≥ Ї:

     розрахунок поточних ≥ прогнозних р≥вн≥в опром≥ненн¤ персоналу категор≥њ  ј  ≥ Ѕ,  населенн¤,  а також оперативне ≥ довгострокове плануванн¤ цих р≥вн≥в  дл¤  контролю  неперевищенн¤  л≥м≥т≥в  дози та/або контрольних р≥вн≥в;

     п≥дтвердженн¤ в≥дпов≥дност≥ вимогам сан≥тарного законодавства рад≥ац≥йно-г≥г≥Їн≥чних   умов   на   робочих  м≥сц¤х    ви¤вленн¤ тенденц≥й у забезпеченн≥ рад≥ац≥йноњ  безпеки  (дал≥ - –Ѕ), у тому числ≥ при модиф≥кац≥њ технолог≥й ≥ технолог≥чних регламент≥в;

     контроль ¤кост≥  та  над≥йност≥  рад≥ац≥йних  технолог≥й   та ефективност≥ рад≥ац≥йного захисту персоналу ≥ населенн¤;

     забезпеченн¤ вих≥дною  ≥нформац≥Їю  дл¤  розрахунку   доз   ≥ п≥дтримки  прийн¤тт¤  р≥шень  у  випадку  авар≥йного  опром≥ненн¤, опром≥ненн¤ у нещасних випадках.

     14.1.2. –езультати  дозиметричного  контролю  та  анал≥з  цих результат≥в використовуютьс¤ також дл¤:

     ви¤вленн¤ критичних    елемент≥в    рад≥ац≥йних   технолог≥й, удосконаленн¤ д≥ючих ≥ розробки нових технолог≥чних регламент≥в за р≥внем опром≥ненн¤;

     наданн¤ персоналу ≥нформац≥њ щодо тих критичних операц≥й, ¤к≥ забезпечують максимальний внесок в ≥ндив≥дуальну дозу прац≥вника;

     розробки оптим≥зац≥йних процедур;

     супроводу медичних     обстежень     персоналу,    плануванн¤ проф≥лактичних заход≥в;

     дозиметричноњ п≥дтримки   еп≥дем≥олог≥чних   спостережень  за опром≥неними профес≥йними контингентами.

     14.2. —истема дозиметричного контролю

     14.2.1. ” залежност≥ в≥д особливостей технолог≥њ та характеру роб≥т  система  дозиметричного  контролю (дал≥ - —ƒ ) п≥дприЇмства включаЇ:

     апаратн≥ засоби    рад≥ац≥йного    мон≥торингу    технолог≥њ, територ≥њ та робочих м≥сць, а також —«« ≥ «—;

     апаратн≥ засоби    запоб≥ганн¤    потенц≥йному    опром≥ненню персоналу  (датчики,  авар≥йн≥  системи  сигнал≥зац≥њ),   оснащен≥ ≥нтерфейсом   дл¤  управл≥нн¤  елементами  захисту,  блокуванн¤  ≥ контролю доступу (наприклад, блокуванн¤ дверей);

     вим≥рювальне обладнанн¤  дл¤  ≥ндив≥дуального  дозиметричного контролю персоналу (стац≥онарне,  портативне ≥ таке,  що  носитьс¤ персоналом);

     п≥дрозд≥л дозиметр≥њ п≥дприЇмства,  оснащений  дозиметричним, рад≥ометричним,   спектрометричним    рад≥ох≥м≥чним  обладнанн¤м, комп'ютерними засобами збору та збер≥ганн¤ первинних даних;

     обчислювальн≥ засоби    програмне  забезпеченн¤  дл¤ обробки первинних  даних,  розрахунку    плануванн¤  ≥ндив≥дуальних   доз опром≥ненн¤ персоналу;

     квал≥ф≥кований персонал;

     програму дозиметричного контролю;

     методичн≥ документи   та    ≥нструкц≥њ,    що    забезпечують експлуатац≥ю окремих компонент≥в —ƒ ;

     базу даних   доз   опром≥ненн¤      параметр≥в   рад≥ац≥йноњ обстановки в динам≥ц≥.

     14.2.2. —ƒ  п≥дприЇмства розробл¤Їтьс¤ на  стад≥њ  техн≥чного проекту   спец≥ал≥зованою   орган≥зац≥Їю,  що  маЇ  квал≥ф≥кованих спец≥ал≥ст≥в у галуз≥  орган≥зац≥њ  та  проведенн¤  дозиметричного контролю.

     14.2.3. ѕ≥д час  проектуванн¤  чи  модерн≥зац≥њ  п≥дприЇмства (технолог≥њ,  що контролюЇтьс¤,  ≥снуючоњ —ƒ ) до складу проектноњ документац≥њ повинен включатись окремий  том  (або  окрема  глава) "—истема  дозиметричного  контролю",  в  ¤кому  обірунтовуютьс¤  ≥ визначаютьс¤:

     орган≥зац≥йна структура ≥ склад —ƒ ,  що забезпечуЇ повний та над≥йний контроль ус≥х фактор≥в ≥ шл¤х≥в опром≥ненн¤;

     орган≥зац≥¤ взаЇмод≥њ  —ƒ ,  що проектуЇтьс¤,  з компонентами —ƒ ,  що   надаютьс¤   ≥ншими   п≥дрозд≥лами   або   орган≥зац≥¤ми (наприклад,     централ≥зоване     забезпеченн¤    ≥ндив≥дуального дозиметричного контролю (дал≥ - ≤ƒ );

     перел≥к ≥ розм≥щенн¤ необх≥дного обладнанн¤;

     параметри, що   реЇструютьс¤,  д≥апазони  вим≥рювань,  пороги ви¤вленн¤ ≥ допустима похибка на нижн≥х р≥вн¤х реЇстрац≥њ;

     перел≥к нормативних ≥ методичних документ≥в;

     склад ≥     функц≥ональн≥     характеристики      програмного забезпеченн¤;

     штат прац≥вник≥в, що зд≥йснюють дозиметричний контроль.

     14.2.4. ѕрограма дозиметричного контролю включаЇ:

     види, обс¤г ≥ пер≥одичн≥сть контролю;

     перел≥к необх≥дних  рад≥ометричних  ≥ дозиметричних прилад≥в, допом≥жного обладнанн¤, а також техн≥чних вимог та ≥нструкц≥й з њх експлуатац≥њ;

     розм≥щенн¤ обладнанн¤ стац≥онарного ≥ пер≥одичного контролю;

     об'Їкти контролю,  в  тому  числ≥ прим≥щенн¤,  в ¤ких повинен зд≥йснюватись контроль,  а також об'Їкти зовн≥шнього середовища  в межах —«« ≥ «—;

     параметри, що контролюютьс¤;

     контрольн≥ та  допустим≥  р≥вн≥  (спец≥альн≥ допустим≥ р≥вн≥) параметр≥в, що контролюютьс¤;

     затверджен≥ ≥нструктивно-техн≥чн≥  документи,  на основ≥ ¤ких зд≥йснюЇтьс¤ контроль;

     пор¤док допуску  персоналу  до  роб≥т    тому  числ≥  -  за нар¤дами);

     пор¤док обл≥ку та плануванн¤ доз;

     установлен≥ форми зв≥тност≥  з  зазначенн¤м  пор¤дку  наданн¤ зв≥т≥в  до закладу державноњ сан≥тарно-еп≥дем≥олог≥чноњ служби ћќ« ”крањни;

     програму поточного дозиметричного контролю;

     програму спец≥ального дозиметричного контролю;

     програму операц≥йного дозиметричного контролю;

     програму авар≥йного дозиметричного контролю;

     систему забезпеченн¤ ¤кост≥ п≥д час зд≥йсненн¤ дозиметричного контролю;

     штат прац≥вник≥в, що зд≥йснюють контроль.

     14.2.5. « метою утримуванн¤ на належному р≥вн≥ ¤кост≥  —ƒ   у ѕрограм≥ дозиметричного контролю повинн≥ передбачатись:

     пер≥одичний перегл¤д (не р≥дше  1  разу  на  3  роки)  систем контролю  з  метою  удосконаленн¤ окремих њњ складових,  включаючи гарант≥њ ¤кост≥ вим≥рювань;

     пер≥одична (в  установлен≥  терм≥ни)  метролог≥чна  атестац≥¤ вс≥х ≥нструментальних засоб≥в дозиметричного контролю;

     програми пер≥одичного   з≥ставленн¤  результат≥в  вим≥рюванн¤ спец≥альних зразк≥в за участю ≥нших орган≥зац≥й спр¤мован≥ на:

     п≥дтвердженн¤ над≥йност≥   вим≥рювань  рад≥ац≥йно-г≥г≥Їн≥чних параметр≥в;

     забезпеченн¤ Їдност≥  ≥нтерпретац≥њ  первинних  даних  ≤ƒ   ≥ розрахунку доз опром≥ненн¤.

     14.3. ѕерсонал служби рад≥ац≥йноњ безпеки

     14.3.1. ” залежност≥ в≥д обс¤г≥в виконуваних в установ≥ роб≥т дозиметричний контроль зд≥йснюЇтьс¤ або штатною  службою  –Ѕ,  або спец≥ально вид≥леною особою,  або сторонньою орган≥зац≥Їю,  що маЇ в≥дпов≥дний дозв≥л  закладу  державноњ  сан≥тарно-еп≥дем≥олог≥чноњ

служби ћќ« ”крањни. „исельн≥сть служби встановлюЇтьс¤ таким чином, щоб забезпечити  ефективний  контроль  у  кожн≥й  зм≥н≥,  а  також у —«« ≥ «—.

     14.3.2. ѕерсонал служби –Ѕ  (в≥дпов≥дальна  за  дозиметричний контроль особа) призначаЇтьс¤ з числа сп≥вроб≥тник≥в,  ¤к≥ пройшли спец≥альну п≥дготовку.  јдм≥н≥страц≥¤  установи  в≥дпов≥дальна  за регул¤рне  п≥двищенн¤  квал≥ф≥кац≥њ  персоналу  служби рад≥ац≥йноњ безпеки (в≥дпов≥дальноњ за дозиметричний контроль особи).

     14.3.3.  ер≥вник  служби  рад≥ац≥йноњ  безпеки  п≥дприЇмства, установи   (в≥дпов≥дальна   за   дозиметричний   контроль   особа) призначаЇтьс¤  адм≥н≥страц≥Їю  установи  з числа ос≥б,  що пройшли курс навчанн¤ з рад≥ац≥йноњ безпеки п≥д час  роботи  ≥з  джерелами даного типу та мають досв≥д роботи з ними.

     14.4. ќрган≥зац≥¤ дозиметричного контролю

     14.4.1. ƒозиметричний  контроль  опром≥ненн¤  населенн¤   дл¤ п≥дприЇмств I ≥ II категор≥й включаЇ:

     за нормальноњ експлуатац≥њ:

     мон≥торинг скид≥в ≥ викид≥в;

     контроль за збором,  видаленн¤м,  збер≥ганн¤м ≥  захороненн¤м твердих ≥ р≥дких рад≥оактивних в≥дход≥в;

     контроль р≥вн≥в забрудненн¤ об'Їкт≥в  зовн≥шнього  середовища за межами п≥дприЇмства (в межах —«« ≥ «—);

     оц≥нку р≥вн≥в опром≥ненн¤ населенн¤ на основ≥ розрахунку  доз опром≥ненн¤ критичних груп;

     у випадку рад≥ац≥йноњ авар≥њ:

     посилений мон≥торинг  рад≥ац≥йних  показник≥в  у  зон≥ авар≥њ об'Їкт≥в  зовн≥шнього  середовища     опром≥ненн¤   населенн¤   у в≥дпов≥дност≥ з авар≥йними планами установи;

     прогноз доз опром≥ненн¤ населенн¤;

     п≥дтримку прийн¤тт¤ р≥шень про втручанн¤.

     14.4.2. ƒозиметричний контроль  персоналу  в  залежност≥  в≥д особливостей технолог≥њ та характеру роб≥т включаЇ:

     мон≥торинг рад≥ац≥йно-г≥г≥Їн≥чних   параметр≥в   на   робочих м≥сц¤х, у прим≥щенн¤х, на проммайданчику, —«« ≥ «—;

     ≤ƒ  персоналу;

     систему оперативного та довгострокового плануванн¤, обл≥ку та збер≥ганн¤ ≥ндив≥дуальних доз опром≥ненн¤ персоналу.

     14.4.3. ћон≥торинг  виробничого  середовища  в залежност≥ в≥д характеру зд≥йснюваних роб≥т, включаЇ:

     контроль потужност≥ дози рентген≥вського та гамма-випром≥нюванн¤,  щ≥льност≥ поток≥в бета-частинок, нейтрон≥в та ≥нших вид≥в ≥он≥зуючих випром≥нювань на робочих м≥сц¤х, у сум≥жних прим≥щенн¤х, на проммайданчику п≥дприЇмства;

     контроль р≥вн¤  забрудненн¤ рад≥оактивними речовинами робочих поверхонь обладнанн¤ та прим≥щень, транспортних засоб≥в;

     контроль об'Їмноњ  активност≥ рад≥оактивних газ≥в ≥ аерозол≥в у пов≥тр≥,  а також контроль запиленост≥ пов≥тр¤ робочих та  ≥нших прим≥щень    п≥дприЇмства   та   на   проммайданчику   (мон≥торинг пов≥тр¤ного середовища);

     контроль збору,  видаленн¤  та  знешкодженн¤ твердих ≥ р≥дких рад≥оактивних в≥дход≥в;

     контроль р≥вн≥в    забрудненн¤    об'Їкт≥в    на    територ≥њ п≥дприЇмства.

     14.4.4. ¬  установах  I ≥ II категор≥й мон≥торинг виробничого середовища повинен включати техн≥чн≥ засоби:

     безперервного контролю    на    основ≥   даних   стац≥онарних автоматизованих техн≥чних засоб≥в;

     контролю на   основ≥  даних  ≥ндив≥дуальних,  пересувних  або рухомих техн≥чних засоб≥в;

     лабораторного анал≥зу    на    основ≥    даних   стац≥онарноњ лабораторноњ апаратури,  засоб≥в в≥дбору та  п≥дготовки  проб  дл¤ анал≥зу.

     14.4.5. јвтоматизован≥    системи    повинн≥    забезпечувати контроль,   реЇстрац≥ю,   в≥дображенн¤,   зб≥р,   обробку,  анал≥з ≥нформац≥њ,  що  отримуЇтьс¤,    прогноз  стану  параметр≥в,   що контролюютьс¤.

     14.4.6. ”    прим≥щенн¤х,    де    провод¤тьс¤    роботи    з рад≥онукл≥дними джерелами,  ¤к≥  мають  керма-екв≥валент  вищий за 1 м√р *м2 * с-1,  з  джерелами нейтрон≥в, у ¤ких вих≥д нейтрон≥в Ї  б≥льший  за  109-1,  з матер≥алами,  що под≥л¤ютьс¤,  у  к≥лькост¤х,  при  ¤ких  Ї   можливим   виникненн¤ спонтанноњ  ланцюговоњ  реакц≥њ  под≥лу,  на  ¤дерних  реакторах ≥ критичних складанн¤х,  а також у тих робочих зонах,  де рад≥ац≥йна обстановка  п≥д  час  проведенн¤  роб≥т  може ≥стотно зм≥нюватис¤, необх≥дно  встановлювати  прилади   рад≥ац≥йного   мон≥торингу   з автоматичними звуковими та св≥тловими пристро¤ми сигнал≥зац≥њ. ѕри цьому сл≥д передбачати сигнал≥зац≥ю нормального, попереджувального ≥ авар≥йного р≥вн≥в.  ѕерсонал, що працюЇ в зазначених умовах, маЇ бути  забезпечений  ≥ндив≥дуальними  авар≥йними   дозиметрами   ≥з звуковою ≥ св≥тловою сигнал≥зац≥Їю.

     14.4.7. ћон≥торинг пов≥тр¤ного середовища  Ї  обов'¤зковим  у вс≥х  тих випадках,  коли в нормальних чи авар≥йних умовах можливе ≥нгал¤ц≥йне надходженн¤ рад≥онукл≥д≥в,  що  призводить  до  р≥чноњ ефективноњ дози понад 1 м«в.

     14.4.8. ≤ƒ , у залежност≥ в≥д характеру роб≥т, включаЇ:

     ≤ƒ  зовн≥шнього  опром≥ненн¤  за рахунок бета-випром≥нюванн¤, нейтрон≥в,  рентген≥вського,  гамма-випром≥нюванн¤ з використанн¤м ≥ндив≥дуальних дозиметр≥в;

     ≤ƒ  внутр≥шнього  опром≥ненн¤,  ¤кий  проводитьс¤  на  основ≥ даних пр¤мих ≥ непр¤мих б≥оф≥зичних вим≥рювань.

     14.4.9. —истема  збору  та  ≥нтерпретац≥њ  даних  мон≥торингу виробничого  середовища    даних б≥оф≥зичних вим≥рювань (б≥опроб) повинна дозвол¤ти:

     ≥дентиф≥кувати кожен випадок,  коли надходженн¤ рад≥онукл≥д≥в до орган≥зму прац≥вника перевищило чи могло перевищити контрольний р≥вень,  установлений адм≥н≥страц≥Їю п≥дприЇмства за узгодженн¤м з установами державноњ сан≥тарно-еп≥дем≥олог≥чноњ служби ћќ« ”крањни дл¤  п≥дприЇмства  загалом  або  дл¤  окремих технолог≥й,  робочих м≥сць;

     розраховувати величину  надходженн¤  рад≥оактивних речовин до орган≥зму;

     розраховувати ефективну  дозу  внутр≥шнього  опром≥ненн¤  дл¤ кожного з ≥дентиф≥кованих випадк≥в надходженн¤;

     розраховувати ≥ндив≥дуальну ефективну р≥чну дозу внутр≥шнього опром≥ненн¤ персоналу та/чи населенн¤.

     14.4.10. ≤ƒ   у  конкретних  дл¤  кожного  випадку  обс¤гах Ї обов'¤зковим дл¤ ос≥б з числа  персоналу  (категор≥¤  ј),  у  ¤ких сумарна р≥чна  ефективна  доза  може  дос¤гати 10 м«в * р≥к-1 (в нормальних або авар≥йних умовах).  ≤ƒ  на ј≈— Ї  обов'¤зковим  дл¤ вс≥х ос≥б, що в≥дв≥дують зону строгого режиму.

     14.4.11. ≤ƒ  внутр≥шнього опром≥ненн¤ Ї обов'¤зковим дл¤ ос≥б з  числа  персоналу,  у  ¤ких  р≥чна  оч≥кувана  доза внутр≥шнього опром≥ненн¤,  пов'¤зана з њх профес≥йною д≥¤льн≥стю,  в нормальних або   авар≥йних   умовах   може  перевищувати  1  м«в.  ƒл¤  ц≥лей дозиметричного контролю повинн≥ застосовуватись методи б≥оф≥зичних вим≥рювань та дан≥ мон≥торингу робочих м≥сць.

     14.4.12. ≤ƒ  зовн≥шнього локального та загального опром≥ненн¤ з  використанн¤м ≥ндив≥дуальних дозиметр≥в повинен проводитись дл¤ ж≥нок д≥тородного в≥ку (до 45 рок≥в), ¤к≥ належать до категор≥њ ј, незалежно в≥д оч≥куваноњ дози опром≥ненн¤.

     14.4.13.  онтроль  за  опром≥ненн¤м  персоналу  категор≥њ   Ѕ зд≥йснюЇтьс¤,  ¤к правило, шл¤хом спостереженн¤ за потужн≥стю дози зовн≥шнього випром≥нюванн¤ на робочих м≥сц¤х ≥ об'Їмною активн≥стю рад≥онукл≥д≥в   у   пов≥тр≥  робочих  прим≥щень.  «а  необх≥дност≥ к≥льк≥сть параметр≥в, що контролюютьс¤, може бути зб≥льшена.

     14.4.14. ¬  обов'¤зковому пор¤дку ≤ƒ  повинен проводитись дл¤ вс≥х категор≥й медичного персоналу,  д≥¤льн≥сть ¤кого пов'¤зана  з використанн¤м закритих ≥ в≥дкритих ƒ≤¬.

     14.5.1. ¬еденн¤ реЇстрац≥йних запис≥в

     14.5.1. –еЇстрац≥йн≥   записи,   що   отримуютьс¤    системою дозиметричного контролю, повинн≥ включати дан≥ мон≥торингу робочих м≥сць та ≤ƒ  (додаток  14),  посиланн¤  на  методи  вим≥рюванн¤  ≥ методи ≥нтерпретац≥њ.

     14.5.2. –еЇстрац≥йн≥  записи  ≥ндив≥дуального  дозиметричного контролю   повинн≥  включати  результати  контролю  зовн≥шнього  ≥ внутр≥шнього опром≥ненн¤ персоналу,  а також  в≥дпов≥дн≥  первинн≥ дан≥.

     14.5.3. ” раз≥,  коли контроль опром≥ненн¤ за одним ≥з шл¤х≥в опром≥ненн¤    зд≥йснюЇтьс¤    к≥лькома   р≥зними   методами,   то обов'¤зков≥й  окрем≥й  реЇстрац≥њ   п≥дл¤гають   ус≥   результати, отриман≥ кожним ≥з метод≥в, при цьому також реЇструЇтьс¤ остаточне значенн¤  дози,  включаючи  посиланн¤  на  застосовувану  методику розрахунку дози.

     14.5.4. –езультати вс≥х вид≥в ≥ндив≥дуального  дозиметричного контролю повинн≥    реЇструватись      збер≥гатись   в   установ≥ прот¤гом 50   рок≥в.   ѕ≥д    час    проведенн¤    ≥ндив≥дуального дозиметричного контролю необх≥дно вести обл≥к р≥чноњ ефективноњ та екв≥валентних доз, а також сумарних доз за весь пер≥од профес≥йноњ роботи.  ≤ндив≥дуальну дозу опром≥ненн¤ ос≥б персоналу категор≥њ ј ф≥ксують   у   картц≥   ≥ндив≥дуального   обл≥ку   дози.     артка ≥ндив≥дуального  обл≥ку  доз  роб≥тника та в≥дпов≥дна ≥нформац≥¤ в спец≥ал≥зован≥й  баз≥  даних  повинн≥   збер≥гатис¤   до   моменту дос¤гненн¤  роб≥тником 75-р≥чного в≥ку,  але не менше н≥ж 30 рок≥в п≥сл¤ зв≥льненн¤ роб≥тника.

     14.5.5.  оп≥¤  даних з ус≥Їњ ≥стор≥њ попереднього опром≥ненн¤ прац≥вника у випадку його переходу в ≥ншу установу, де провод¤тьс¤ роботи з джерелами ≥он≥зуючих випром≥нювань,  повинна передаватис¤ на нове м≥сце роботи за запитом;  ориг≥нал повинен збер≥гатис¤  на попередньому м≥сц≥ роботи.

     ƒан≥ про  ≥ндив≥дуальн≥  дози  у  ос≥б,  ¤к≥  в≥др¤джен≥   до п≥дприЇмства повинн≥ пов≥домл¤тис¤ за м≥сцем њх пост≥йноњ роботи.

     14.5.6. ѕерел≥к   ≥нформац≥њ,    ¤ка    п≥дл¤гаЇ    тривалому збер≥ганню, затверджуЇтьс¤ адм≥н≥страц≥Їю у в≥дпов≥дност≥ до вимог норматив≥в ≥ за узгодженн¤м з територ≥альними  закладами  державноњ сан≥тарно-еп≥дем≥олог≥чноњ служби ћќ« ”крањни.

     14.5.7. ”с≥ реЇстрац≥йн≥ записи повинн≥ бути  доступними  дл¤ служби  рад≥ац≥йноњ  безпеки    медичноњ частини та,  за запитом, заклад≥в державноњ сан≥тарно-еп≥дем≥олог≥чноњ служби  ћќ«  ”крањни та  орган≥в державного регулюванн¤ ¤дерноњ та рад≥ац≥йноњ безпеки. јдм≥н≥страц≥¤ п≥дприЇмства повинна  надавати  вичерпну  ≥нформац≥ю про   зм≥ст   реЇстрац≥йних   запис≥в   за  запитом  прац≥вника  в ≥ндив≥дуальному пор¤дку.

     14.6.  онтрольн≥ р≥вн≥

     14.6.1.  онтрольн≥    р≥вн≥   (дал≥ -  –),    визначен≥,   ¤к рад≥ац≥йно-г≥г≥Їн≥чн≥  регламенти  першоњ  групи,   встановлюютьс¤ адм≥н≥страц≥Їю  п≥дприЇмства за узгодженн¤м ≥з закладами державноњ сан≥тарно-еп≥дем≥олог≥чноњ служби ћќ« ”крањни з метою  закр≥пленн¤ дос¤гнутого     на     цьому    п≥дприЇмств≥    (об'Їкт≥)    р≥вн¤ сан≥тарно-г≥г≥Їн≥чного благополучч¤ щодо потенц≥йно-шк≥дливих  дл¤ здоров'¤ людини фактор≥в рад≥ац≥йноњ природи.

     14.6.2.  – установлюютьс¤  п≥дприЇмством  у  в≥дпов≥дност≥  з методиками, затвердженими ћќ« ”крањни.

     14.6.3.  – дл¤ п≥дприЇмств I ≥ II категор≥й узгоджуютьс¤  ћќ« ”крањни.

     14.6.4. ѕри введенн≥ в експлуатац≥ю  нових  або  модерн≥зац≥њ рад≥ац≥йно-¤дерних  об'Їкт≥в,  технолог≥чних  процес≥в,  операц≥й, нових  робочих  м≥сць,  увод¤тьс¤   проектн≥    –.   ѕроектн≥    – розраховуютьс¤   на   основ≥  проектних  параметр≥в  дозиметричноњ обстановки на робочих м≥сц¤х,  у прим≥щенн¤х,  на  проммайданчику, в —««.  ѕроектн≥   –  Ї  нев≥д'Їмною  складовою частиною проектноњ документац≥њ.

     14.6.5. ѕ≥сл¤  накопиченн¤ достатнього обс¤гу фактичних даних дозиметричного контролю (рад≥ац≥йного мон≥торингу та ≤ƒ ) проектн≥  –  перегл¤даютьс¤  ≥ ввод¤тьс¤ експлуатац≥йн≥  –.  –екомендований пер≥од дл¤ введенн¤ експлуатац≥йних  – - 1 р≥к з  моменту  початку експлуатац≥њ новоњ (модиф≥кованоњ) технолог≥њ.

     14.6.6.  – установлюютьс¤ з метою:

     закр≥пленн¤ дос¤гнутого  р≥вн¤  рад≥ац≥йного благополучч¤ дл¤ конкретних вид≥в роб≥т,  технолог≥й та обладнанн¤,  у  тому  числ≥ умов,   що  забезпечують  це  благополучч¤:  стан  робочих  м≥сць, над≥йн≥сть засоб≥в  стац≥онарного    нестац≥онарного  захисту,  а також режиму забезпеченн¤ рад≥ац≥йноњ безпеки, що установивс¤;

     удосконаленн¤ —ƒ   ¤к  дл¤  умов  проектного   технолог≥чного процесу, так ≥ при будь-¤ких його зм≥нах;

     оперативного ви¤вленн¤  вс≥х  випадк≥в  незапланованоњ  зм≥ни рад≥ац≥йноњ обстановки, включаючи авар≥йн≥ ситуац≥њ, що потребують розсл≥дуванн¤ ≥ прийн¤тт¤ р≥шень;

     практичноњ реал≥зац≥њ  принципу  неперевищенн¤  л≥м≥т≥в доз ≥ принципу оптим≥зац≥њ рад≥олог≥чного захисту;

     зд≥йсненн¤ закладами   державноњ   сан≥тарно-еп≥дем≥олог≥чно служби ћќ« ”крањни функц≥й поточного сан≥тарного нагл¤ду.

     14.6.7. «наченн¤   –  не  повинн≥  перевищувати 70 %  значень в≥дпов≥дних допустимих р≥вн≥в.

     14.6.8.  –  установлюютьс¤  наст≥льки низькими,  наск≥льки це практично можливо з урахуванн¤м вар≥ац≥њ контрольованого параметра при   нормальних   (штатних)   умовах   експлуатац≥њ.   ѕри  цьому ймов≥рн≥сть  перевищенн¤  експлуатац≥йних   –  унасл≥док  вар≥ац≥њ контрольованого  параметра  в  штатних умовах експлуатац≥њ повинна бути узгоджена ћќ« ”крањни при узгодженн≥ величини  –.

     14.6.9. ѕри  встановленн≥  експлуатац≥йних   – в анал≥зован≥й статистичн≥й виб≥рц≥  значень  контрольованого  параметра  повинн≥ враховуватись   ус≥  випадки  п≥двищених  значень  контрольованого параметра,  ¤к≥ пов'¤зан≥  з  порушенн¤ми  технолог≥чного  режиму,

передбаченого  проектом  або  регламентом  роб≥т,  ≥ в≥дносно ¤ких виконан≥ розсл≥дуванн¤ в установленому ѕравилами пор¤дку.

     14.6.10. ”  залежност≥  в≥д  особливостей рад≥ац≥йно-¤дерного об'Їкта  – п≥дл¤гають регул¤рному перегл¤ду (не р≥дше н≥ж 1 раз на 3   роки).   ѕри   цьому   повинен  бути  перегл¤нутий    перел≥к контрольованих   параметр≥в.   “ерм≥н   д≥њ   документ≥в   повинен зазначатись   при   њх   затвердженн≥.   ƒостроковий  перегл¤д   – зд≥йснюЇтьс¤  при  зм≥нах  технолог≥њ,  ¤к≥  можуть  вплинути   на рад≥ац≥йну обстановку.

     14.6.11. ‘акт перевищенн¤  – повинен розгл¤датис¤  ¤к  ознака пог≥ршенн¤ рад≥ац≥йноњ обстановки.  ¬ипадки перевищенн¤  – повинн≥ розсл≥дуватись,  а причини,  ¤к≥ њх викликали, - усуватис¤. ” раз≥ ¤кщо  перевищенн¤   –  не  пов'¤зане з сан≥тарними порушенн¤ми або в≥дхиленн¤ми  в≥д   передбачених   проектом   нормальних   режим≥в експлуатац≥њ,  – можуть бути достроково перегл¤нут≥.

     14.6.12. «а фактом перевищенн¤  – не б≥льше н≥ж  на  20%  (за умови  неперевищенн¤  ƒ–,  DL) проводитьс¤ внутр≥шнЇ розсл≥дуванн¤ силами  персоналу  служби  –Ѕ   п≥дприЇмства,   результати   ¤кого в≥дображаютьс¤ у «¬—«.

     14.6.13. ѕри перевищенн≥  – б≥льше,  н≥ж  на  20%  (за  умови неперевищенн¤ ƒ–, DL), адм≥н≥страц≥¤ п≥дприЇмства:

     призначаЇ ком≥с≥ю з розсл≥дуванн¤ факту  перевищенн¤   –,  до складу  ¤коњ  включаютьс¤  спец≥ал≥сти служби –Ѕ п≥дприЇмства ≥ за необх≥дност≥  -  фах≥вц≥в   державноњ   сан≥тарно-еп≥дем≥олог≥чноњ служби ћќ« ”крањни;

     оперативно (прот¤гом 7 дн≥в) ≥нформуЇ  територ≥альний  заклад державноњ  сан≥тарно-еп≥дем≥олог≥чноњ  служби ћќ« ”крањни про факт перевищенн¤  –, причини та рекомендац≥њ ком≥с≥њ;

     прот¤гом м≥с¤ц¤     направл¤Ї     до    заклад≥в    державноњ сан≥тарно-еп≥дем≥олог≥чноњ служби ћќ« ”крањни  акт  розсл≥дуванн¤, затверджений  кер≥вником п≥дприЇмства,  з додатком ус≥х матер≥ал≥в роботи ком≥с≥њ.

     14.6.14. ѕри  перевищенн≥   –  б≥льше  н≥ж  у 5 раз≥в або при перевищенн≥ ƒ–,  DL адм≥н≥страц≥¤ п≥дприЇмства  негайно  (прот¤гом робочого    дн¤)    ≥нформуЇ   територ≥альний   заклад   державноњ сан≥тарно-еп≥дем≥олог≥чноњ    служби,    призначаЇ    ком≥с≥ю    з розсл≥дуванн¤  факту  перевищенн¤   –  (ƒ–,  DL),  до  складу ¤коњ включаютьс¤ спец≥ал≥сти служби –Ѕ п≥дприЇмства ≥ (в  обов'¤зковому пор¤дку)  фах≥вц≥  державноњ сан≥тарно-еп≥дем≥олог≥чноњ служби ћќ« ”крањни. –езультати розсл≥дуванн¤ ком≥с≥њ включаютьс¤ у «¬—«.

   

Hosted by uCoz